eetdagboek marissa

Eetdagboek 4 Marissa – Lifestyle and dish by Maris

Ik ben alweer aanbeland in de vierde week van het gewichtsprogramma van Herbalife. De afgelopen maand is echt voorbij gevlogen! Dit is dan ook (voorlopig) de laatste blog waarin ik mijn eetdagboek en ‘resultaten’ deel.

gewichtsprogramma

Dit betekent niet dat ik stop met de producten van Herbalife, integendeel juist! Ik ga er zeker mee door want ik voel me er hartstikke goed bij. Ik geniet nog steeds elke dag van het drinken (of eten) van de shake en heb het idee dat ik meer energie heb dan dat ik eerst had. De dipjes rond een uur of 4 zijn er niet meer en ik zit bomvol motivatie om te (blijven) sporten.

Daarnaast ben ik zelf ook begonnen als welzijnscoach bij Herbalife. Hierbij begeleid en help ik mensen met het creëren van een gezonde en actieve levensstijl. Dus als jij ook graag wat lekkerder in je vel wilt zitten, wat kilootjes af wilt vallen of juist wat strakker wilt worden, let me know! Dan kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden voor jou.

Maar nu zal ik eerst even verder gaan over de resultaten die ik tot nu toe heb geboekt. Hierbij ga ik de (gevreesde) foto’s delen waar ik in mijn vorige eetdagboekjes het lef niet voor had.. En eigenlijk heb ik het lef nog steeds niet echt, maar toch doe ik het maar. So here it is

lifestyle maris

Zo, dat heb ik achter de rug haha! Nu kunnen jullie ook het zichtbare resultaat tot nu toe in ‘real life’ zien en worden de cijfertjes van de metingen en wegingen misschien ook wat duidelijker. Ik ben namelijk rondom mijn taille 1,5 cm kwijt en bij mijn heupen al meer dan 3 cm. En hier ben ik echt super blij mee!! Ik ben namelijk nooit echt tevreden geweest met m’n lovehandles. En alhoewel ik nu misschien iets meer tevreden ben met mijn lichaam, betekent dit niet gelijk dat ik dat eerst niet was. Want vet is eigenlijk ook alleen maar vet. Dit maakt je niet gelijk een lelijker of slechter mens. Dat zit gewoon tussen je oren. Daarnaast is er ook helemaal geen plek voor zelfhaat in een gezond lijf! I don’t work hard because I hate my body, I work out because I love it. Daarom ga ik gewoon lekker door met mijn doel om strakker te worden.

Daarnaast ben ik volgens de weegschaal in vier weken tijd 2,5 kilo afgevallen. Maar als ik mijn gewicht van nu vergelijk met de weging van afgelopen week, ben ik zelfs een paar pondjes ‘aangekomen’! Gelukkig zegt dit niet zoveel, aangezien een weegschaal alleen de huidige kilo’s laat zien en hierbij niet aangeeft waar ze nu precies uit bestaan. Als je op een gezonde manier afvalt, is de kans nou eenmaal groot dat je in spiermassa toeneemt, terwijl je vet percentage afneemt. En spieren zijn zwaarder dan vet, dus het is niet zo gek dat het cijfertje op de weegschaal wat hoger wordt.

Ook kan je vochthuishouding behoorlijk heen en weer schommelen omdat je tijdens het sporten nou eenmaal (veel) meer zweet en drinkt. Dit kan betekenen dat je wel afslankt, maar dit niet terug ziet op de weegschaal. Dus ik zeg dan ook altijd maar dat een weegschaal enkel de relatie met de zwaartekracht in een getal weergeeft. And that’s it, meer niet! Het kan niet meten of jij lekker in je vel zit, hoe fit je bent of hoe gezond je eet. Daarom hecht ik niet zoveel waarde aan mijn gewicht en leg de focus liever op mijn eigen gevoel en op de spiegel om te bepalen hoe IK vind dat ik eruit zie. Want daar gaat het uiteindelijk om, toch? Niet om wat zo’n stomme weegschaal zegt.

En zoals je in mijn eetdagboekjes wel hebt kunnen zien, blijf ik naast het drinken (of eten) van de shakes en het sporten gewoon van gezond en lekker eten genieten! En dit kun je natuurlijk ook weer terug zien in mijn eetdagboek van de afgelopen week. Lees je met me mee?

eetdagboek marissa

Woensdag
08.30 – Ik ontbijt met een bakje kwark met shakepoeder en een nectarine in stukjes 11.45 – Tussendoor eet ik een kleine banaan om zo wat energie voor het sporten te krijgen 12.15 – Krachttraining van 40 minuten waarbij ik vooral mijn borst train 13.00 – Direct daarna maak ik een omelet wrap met zongedroogde tomaatjes, een dikke lading veldsla, pompoenpitjes en een kleine beetje geitenkaas en pesto 15.30 – Ik deel een proefverpakking van de eiwitshake cookie and cream van body en fitshop met vriendlief. Wat is die lekker zeg! 17.30 – Met de fiets naar mama om met het nieuwe hondje te knuffelen (dit moest ik er echt even bij vermelden, hij is namelijk zo cute) en heerlijke zelfgemaakte nasi eten waarbij het me lukt om de pindasaus te laten staan. Zonder moeite eigenlijk, want de nasi was al lekker gekruid van zichzelf 19.00 – Ik had een stuk zelfgemaakte appelcake meegenomen.  Hij viel erg goed in de smaak. Zelf nam ik natuurlijk ook nog een stukje (recept volgt nog) 21.00 – Eenmaal thuis toch nog wat trek. Daarom neem ik nog een bakje kwark met 4 amandelen.

Donderdag
8.30 – Het maken van m’n onbtijtje duurt vandaag ietsje langer dan normaal. Ik ontbijt namelijk met een verse perzik met een crumble laagje van een paar amandelen uit de oven met kwark en shakepoeder. Heerlijk! 11.00 – Tussendoor eet ik twee zelfgemaakte eierkoekjes (ik kon het niet bij een laten, en ja.. ook dit recept volgt nog) 13.30 – Ik doe een HIT van 25 minuten 14.15 – Als lunch eet ik een makreelsalade op twee kleine geroosterde spelt boterhammen 16.30 – Ik eet een kleine salade met wat aardbeien, hüttenkäse en veldsla 18.30 – We eten een lekkere zoete aardappelschotel met kip gewikkeld in parmaham uit de oven (recept is ook in aantocht!) 21.15 – voor het hardlopen neem ik snel nog een halve banaan 21.45 – 40 minuten hardlopen 22.30 – Gelijk daarna deel ik nog een eiwitshake met vriendlief

eetdagboek marissa

Vrijdag
07.45 – Ik ontbijt met een bakje kwark met shakepoeder en een handje bosbessen, aardbeien en frambozen 11.30 – In mijn pauze eet ik een appel met wat kaneel en 5 amandelen 14.00 – Als lunch heb ik een salade van veldsla, makreel, avocado, mango en pompoenpitjes 16.15 – Ik snoep wat worteltjes en drink een cappuccino 18.45 – Bij thuiskomst staat het eten al voor me klaar. We eten spruitjes met feta en spekjes en een tartaartje.

Zaterdag
05.45 – Wat houd ik toch van een wekker die zo vroeg gaat. Gelukkig staat m’n smoothie in de koelkast al op me te wachten. Ik ontbijt dan ook met een smoothie met shakepoeder, een halve banaan, kiwi, kwark, melk en wat havermout 10.30 – Als tussendoortje eet ik een nectarine en 5 amandelen 13.45 – Bij thuiskomst eet ik snel twee zelfgemaakte kleine rauwe brownies (heerlijke energie boosters) en snoepte twee plakjes kalkoenfilet. Ik wilde namelijk graag sporten maar had weinig tijd 14.30 – Full body workout van 30 minuten 15.00 –Ik eet een snelle lunch van 2 gekookte eitjes uit het vuistje met nog twee plakjes kipfilet 17.00 – Ik deel nog een zelfgemaakt eierkoekje met vriendlief 19.00 – Op naar het food festival! Hier deel ik weer allerlei gerechtjes met vriendlief. Van een wrapje met falafel tot knoflookbrood met olijven en van een broodje Moluks vlees tot Churros en groentechips. Hmm.. lekkker! 22.00 – De chocoladekoekjes die nog in de kast lagen moesten er aan geloven en ook de Ben & Jerry’s in de vriezer kon ik niet weerstaan.. Uiteindelijk (iets) teveel gegeten en met een te vol gevoel veel te laat op bed beland.

eetdagboek marissa

Zondag
09.00 – Ik drink een groot glas water om vervolgens snel voor het werk aan een staande ABS workout van 20 minuten op nuchtere maag te doen 09.15 – Gelijk daarna drink ik een smoothie met shakepoeder, 1 banaan, wat diepvries mango en havermout 14.00 – Als lunch eet ik twee volkoren spelt crackers met twee gekookte eitjes, drie plakjes kalkoenfilet met wat worteltjes en schijfjes komkommer 17.00 – Bij thuiskomst nog even genieten van het zonnetje onder het genot van een zelfgemaakt kwark ijsje 19.00 – Ik doe nog een snelle HIT van 20 minuten 19.30 – Daarna snoep ik nog wat plakjes kipfilet 20.15 – Lekker een hapje eten bij een nieuw Mexicaans tentje. Heerlijke nachos, taco’s en quesadilla’s gehad. 22.00 – Als afsluiter nog een ijsje met een dikke toef slagroom gehaald bij Gino’s (lekkerste ijs ooit)

Maandag
09.30 – Ik ontbijt wat later dan normaal met kwark, shakepoeder, een nectarine, kiwi en wat chiazaad 11.30 – Ik doe nog een snelle full body workout van 20 minuten voor het werk aan. 12.00 – Gelijk daarna eet ik twee rijstwafels met een laagje pindakaas, schijfjes banaan, cranberries en wat cacao nibs 15.15 – In mijn pauze eet ik twee volkoren spelt crackers met een plakje kipfilet, wat worteltjes en komkommer 17.30 – Ik heb avonddienst dus eet een spinazie frittata met courgette en mozzarella die ik in de ochtend al klaar gemaakt had. 21.30 – Bij thuiskomst toch nog wat trek dus besluit om nog een bakje kwark met wat amandelen te nemen.

eetdagboek marissa

Dinsdag
08.30 – Ik ontbijt met een bakje kwark met shakepoeder, ¼ van een meloen, een kiwi en wat chiazaad. 12.45 – Door mijn afspraken (die vlak naar elkaar gepland zijn) vergeet ik bijna te lunchen! Ik maak snel een paar bananenpannenkoekjes met een dot kwark en heel veel kaneel. Hmm, lekker! 15.30 – Tussendoor eet ik twee volkoren spelt crackers besmeert met een klein laagje geitenkaas, een plakje parmaham, bedekt met een dadel in stukjes en wat honing. Wat kan ik altijd van deze combi genieten. 16.30 – kleine full body work out van 20 minuten 17.00 – gevolgd door 40 minuten hardlopen. Ik moet namelijk weer hard aan de bak voor de 16 km in Amsterdam in september 18.00 – Ik drink een halve eiwit hazelnoot shake. 19.00 – JEEJ de pizzawraps zijn klaar. Ik eet een pizzawrap met tonijn, courgette, mozzarella en olijfjes en een pizzawrap met kalkoenfilet, ananas, courgette en mozzarella. Beide bedekt met een hele dikke lading veldsla en rucola. Daarnaast snoep ik nog wat van de olijfjes.

eetdagboek marissa

Zo dit was dan (voorlopig) mijn laatste eetdagboek. Ben je nou ook enthousiast geworden over de producten die ik gebruik en zou je er ook graag mee willen beginnen? Plaats dan gerust een berichtje hieronder of neem contact op via het kopje ‘contact en dan help ik je graag verder!

Ontvang direct mijn nieuwste blogs in je email

 

 

Deel dit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *