eetdagboek lifestylemaris

Eetdagboek Marissa 2 – Lifestyle and dish by Maris

We zijn alweer twee weken verder van het moment waarop ik in dit artikel heb aangegeven dat ik het anders ga aanpakken om ‘bikiniproof’ te worden. En eigenlijk kan ik niks anders zeggen dan dat het me echt goed bevalt. Ik geniet nog steeds elke dag van het drinken (of eten) van de shake en heb het idee dat ik meer energie heb dan dat ik eerst had. De dipjes rond een uur of 4 zijn er niet meer en ik zit bomvol motivatie om te (blijven) sporten. Dus ja, ik heb eigenlijk niks te klagen en voel me gewoon goed!

gewichtsprogramma

En jullie vinden het vast fijn voor me dat ik me zo goed voel (haha), maar jullie zijn vast ook wel benieuwd of ik verder nog (zichtbare) resultaten heb geboekt.. Na mijn tweede weeg- en meetmoment was er al enig verschil te zien. Gister was mijn derde weeg- en meetmoment. Ik zal dan ook het verschil van mijn eerste weeg moment met mijn laatste weegmoment vergelijken anders wordt het zo ingewikkeld.

Als ik alleen naar de kilo’s kijk ben ik in twee weken tijd 1.7 kilo afgevallen. Dit kun je al een mooi resultaat noemen maar die nummertjes op de weegschaal doen mij niet zoveel. Natuurlijk is het bijhouden van je gewicht belangrijk om te kijken of je zwaarder bent geworden of niet, maar hiermee kun je onmogelijk je afslank resultaten meten. Een weegschaal geeft namelijk alleen je huidige kilo’s aan, maar deze geeft niet aan waaruit deze kilo’s nou precies bestaan. Lichaamsvet is namelijk lang niet altijd van buitenaf te zien. Als je licht bent in kilo’s, wil dit niet gelijk zeggen dat je mager bent met een laag vetpercentage. Of als je zwaar bent, dat je gelijk maar dik moet zijn (spier weegt zwaarder van vet, weet je nog).

http://lovequotesplus.com/
http://lovequotesplus.com/

Als je op een gezonde manier afvalt, is de kans groot dat je in spiermassa toeneemt, terwijl je vet percentage afneemt. Ook kan je vochthuishouding behoorlijk heen en weer schommelen omdat je tijdens het sporten nou eenmaal veel zweet en drinkt. Dit kan betekenen dat je wel afslankt, maar dit niet terug ziet op de weegschaal. Als je dan om de haverklap op die weegschaal staat en steeds geen resultaat ziet, kan dit erg frustrerend zijn. Toch is het dus niet gelijk een teken van falen als je tijdens het afvallen gelijk blijft in gewicht (of dat het zelfs toeneemt).

Maak daarom altijd gebruik van een meetlint. Deze laat namelijk wel concrete afslank resultaten zien. Ze zeggen niet voor niets meten = weten. Daarom heb ik ook gister weer braaf mijn maten (borst, taille en heup) opgemeten en vergeleken met mijn eerste meet moment. En wat bleek? Rondom mijn heup ben ik al bijna 3 cm kwijt! Dit had ik nooit verwacht. Ook rondom mijn taille en borst ben ik 1 cm kwijt. En natuurlijk zul je de eerste paar weken tijdens het afslanken meer opvallende resultaten zien dan de weken erna. Het afvallen gaat nou eenmaal niet gelijkmatig en het zal steeds moeilijker worden om mijn buik platter te krijgen, maar toch ben ik tevreden met mijn eerste resultaten.

www.massage-care.nl
www.massage-care.nl

Ook had ik twee week geleden een foto van mezelf in een sporttop gemaakt van de voorkant én van de zijkant. En ook hier is al wat verschil in te zien! Nog niet heel veel, maar hey dit is natuurlijk ook onmogelijk in twee weken. Ik zou deze foto’s graag met jullie willen delen maar hier heb ik het lef gewoon(nog) niet voor. Misschien een andere keer in een volgende blog..

Verder heb ik deze week ook weer een eetdagboek voor jullie bijgehouden. Doordat Pinksteren in deze week viel is mijn week wat minder ‘clean’ dan anders, maar dit is helemaal niet erg. Want ook in een gezonde levensstijl moet er ruimte zijn voor de wat ‘ongezondere’ dingen. Ik zeg dan ook altijd maar dat je jezelf niks moet verbieden. Want hoe meer je dit gaat doen, hoe groter de drang wordt om het toch te nemen. En zo werk je jezelf uiteindelijk alleen maar tegen, toch?

Nou, hierbij mijn eetdagboek dus. Lees je mee?

Woensdag 20 mei
06.00 – YESS de wekker gaat weer vroeg. Ik ontbijt met een shake van 100 ml melk, 3 el. kwark, ½ banaan, handje mango, 2 el. havermout en 2 el shakepoeder. 10.30 – in mijn pauze eet ik een appel met wat kaneel en 6 amandelen. 13.00 – ik lunch met een bak kwak met 2 el shakepoeder, een handje bosbessen en 2 dadels terwijl ik allerlei vragen in de kantine krijg over wat ík nou wéér eet.. Nou gewoon, iets heel lekkers! 15.15 – tussendoor neem ik een stuk komkommer met een paar worteltjes 17.00 – ik heb bij thuiskomst nogal trek dus neem 3 plakjes kipfilet. 18.15 ik begin met het maken van het avondeten. Het wordt een lekkere groente fritatta van ei met feta.eetdagboek lifestylemaris

Donderdag 21 mei:
08.00 – Ik ontbijt met een chocolade havermout taartje omdat ik hier gewoon heel veel zin in heb  12.30 – ik zat zo vol van het taartje dat ik nu pas weer honger krijg. Ik pureer een bevroren banaan en flink wat diepvries mango in de blender met wat kwark en 2 el shakepoeder. Lekkere mango bananenijs dus! 15.30 – 35 minuten HITT 16.30 – vlak daarna neem ik een bakje kwark met 2 el shakepoeder. 19.30 – Ik had eigenlijk helemaal geen trek maar besloot toch iets te eten. Ik maakte wat tortillachips van een wrap (dit recept volgt nog) met wat avocado en bakte er een kipfiletje erbij.

Vrijdag 22 mei:
08.00 – Ik ontbijt met een bak kwark met 2 el shakepoeder, 1 dadel, een handje kersen en een handje frambozen. 11.00 – Ik doe een full body workout waarbij ik alle spiergroepen aanpak 11.45 – gelijk daarna neem ik een flinke shake met 2 el shakepoeder, ½ banaan, 1 kiwi, 100 ml melk, 4 el kwark en 2 el havermout omdat ik weet dat ik pas over een poosje weer kan eten. 16.00 – HA eindelijk weer eten. Ik neem 2 volkoren spelt crackers met kalkoenfilet, 1 gekookt eitje en wat worteltjes. 19.00 – Als avondeten hebben vriendlief en ik een heerlijke romige rode bieten bulgur gemaakt met feta en kip (en ook dit recept volgt nog).

eetdagboek lifestylemaris

Zaterdag 23 mei:
08.30 – Ik ontbijt met een bak kwark met 2 el shakepoeder, wat granaatappelpitjes en aardbeitjes. 10.45 – 25 min HITT en 20 minuten krachttraining. 11.45 – Vlak daarna drink ik een shake met 2 el shakepoeder, 1 bevroren banaan en een handje diepvries mango. Echt een heerlijke combinatie! 15.30 – Als tussendoortje eet ik 1 volkoren spelt cracker met 2 gekookte eitjes en een stuk komkommer. 19.30 – Ik eet pas laat omdat ik een verjaardag heb waar echt heerlijk voor iedereen gekookt is! Ik had rijst met saté, sperzieboontjes met iets van kip, een gefrituurd eitje en kroepoek. Ik kan niet zo goed beschrijven wat het allemaal nou precies was maar het was echt super lekker! 20.30 – Ik drink (iets) teveel wijntjes en wodka jus. Tussendoor snack ik wat van de bananenchips en heerlijke pinda dingetjes die op tafel staan. 06.00 – Ik drink zoveel mogelijk water en duik m’n bed in.

Zondag 24 mei:
13.00 – OEPS.. ik word nu pas wakker met een (kleine) kater. Ik eet een bakje met granaatappelpitjes en maak een shake met 2 el shakepoeder, melk, kwark en een bevroren banaan. Hmm, wat was dat lekker koud zeg! 15.00 – Vriendlief en ik vertrekken naar een food festival waar we gedurende dag allerlei kleine hapjes bij verschillende foodtrucks en streetfood van chefs in hun keuken hebben ‘geproefd’. Van Mexicaans, Italiaans tot en met Afrikaans. En een soort van pannenkoekje met nutella, banaan en poedersuiker. Dat moest ik er echt even bij vermelden want wat was die lekker zeg! 20.00 – op de terugweg halen we nog een Mac Flurry Rocky Road (die trouwens helemaal niet zo lekker is als ik dacht). 22.00 – Onder het kijken van de film snack ik lekker nog wat Doritos chips weg.eetdagboek lifestylemaris

Maandag 25 mei:
07.45 – Ik neem een banaan om vervolgens te gaan sporten 08.15 – 25 min HITT training. 09.00 – ik ontbijt met een bak kwark met 2 el shakepoeder, een pruim en een kiwi. 14.00 – Ik heb nog geen tijd gehad om te lunchen dus neem snel een appeltje tussendoor. 15.15 – JA, eindelijk lunch. Ik eet een paar worteltjes en maak een shake van 2 el shakepoeder, melk en banaan. 19.00 – Vriendlief en ik maken er een gezellig avondje van met zelfgemaakte hapjes. Er staat van alles op tafel: spelt stokbrood met een pesto en- geitenkaas spread, mini courgette pizza’s, komkommertjes en worteltjes met een kwarkdip, stukjes kaas, zelfgemaakte tortillachips met guacamole, olijfjes en spiesjes met gerookte kipfilet, feta en ananas. Het was heerlijk!

Dinsdag 26 mei:
07.30 – Ik ontbijt met een bak kwark met 2 el shakepoeder, een handje bosbessen en twee dadels. Wat houd ik toch van deze combi! 12.00 – Ik zit nog steeds vol door het ontbijt dus besluit om eerst maar te gaan sporten. Ik doe een full body workout van 60 minuten waarbij ik mijn benen flink heb aangepakt. 13.00 – met trillende beentjes maak ik een shake van 2 el shakepoeder, 100 ml melk, 4 el kwark, ½ bevroren banaan en diepvries mango. Als topping strooi ik er wat cacao nibs en whey crips over. Heerlijk! 16.00 – Ik eet als tussendoortjes een paar worteltjes en komkommertjes met een kwark dip. 18.30 – Vriendlief heeft heerlijke kip shoarma op een volkoren pita broodje klaar gemaakt. Aan een broodje heb ik voldoende. Daarnaast eet ik nog wat salade en stukjes komkommer. 21.00 – ik heb nog zin in iets dus neem nog een klein bakje Griekse yoghurt.

eetdagboek lifestylemaris

Zo dit was weer mijn eetdagboek van de afgelopen week! Heb je vragen of wil je meer informatie over de producten die ik gebruik? Plaats dan gerust een berichtje hieronder of neem contact op via het kopje ‘contact

Ontvang direct mijn nieuwste blogs in je email

 

 

Deel dit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *