Eetdagboek marissa

Eetdagboek Marissa 3 – Lifestyle and dish by Maris

Inmiddels zijn we drie week verder van het moment waarin ik in dit artikel heb aangegeven dat ik het anders ga aanpakken om ‘bikiniproof’ te worden. Aangezien ik aangegeven heb dat ik jullie een maand lang op de hoogte zou houden, is hier weer een blog over hoe het tot nu toe verloopt.

gewichtsprogramma

En ik kan nog steeds niks anders zeggen dan dat het me heel goed bevalt. De eerste week heb ik strikt twee maaltijden per dag vervangen voor een ‘shake’. Dit heb ik teruggedrongen naar één maaltijd per dag. Zo is de shake alsnog een goede aanvulling op mijn voedingspatroon terwijl ik daarnaast heerlijk kan blijven genieten van mijn (gezonde) eten.

Dit bevalt hartstikke goed! Ik kan op deze manier m’n hele leven wel doorgaan. Het is namelijk gewoon hartstikke lekker en je kunt er zoveel mee variëren. Voordat ik begon met deze ‘shakes’ at ik ook altijd een bakje kwark of maakte ik een smoothie. Nu voeg ik er 2 el shakepoeder aan toe waardoor ik de nodige brandstof, bouwstoffen, essentiële voedingstoffen en beschermende antioxidanten binnenkrijg. En hierdoor krijg ik nog niet eens 100 calorieën meer binnen! Wat wil je nog meer? Ik ken echt geen ander voedingsmiddel waarbij je zoveel goede dingen binnen krijgt die in verhouding zo laag in calorieën is.

Daarnaast raak ik er lekker vol van waardoor ik minder geneigd ben om te snacken tussendoor. En ook het sporten gaat nog steeds goed. Of dat nou komt door het toevoegen van de shakes in mijn voedingspatroon, door mijn motivatie om ‘strak’ te worden of misschien wel een combi van, dat maakt niet uit. Ik zit namelijk gewoon lekker in mijn vel dus ga er lekker mee door!

En de ‘cijfers’ liegen er ook niet om. In totaal ben ik nu 2,7 kilo kwijtgeraakt in 3 weken tijd. Maar zoals ik al had aangegeven in mijn vorige eetdagboek, zegt het cijfertje op de weegschaal niet zoveel. Dus heb ik mijn metingen van het begin en nu ook met elkaar vergeleken. Rond mijn taille ben ik in totaal 1 cm ‘kwijtgeraakt’ en bij mijn heup nu echt 3 hele centimeters! En kijk, daar wordt ik nu vrolijk van want mijn doel is om strakker te worden. En hiervoor moet ik vet verbanden en niet perse gewicht verliezen in kilo’s. Daarom moet je altijd meten om te weten! En ik weet nu zeker dat ik op de goede weg zit haha ;).

Zo nu eerst even weer genoeg over m’n behaalde ‘resultaten’ en verder met mijn lekkere eetdagboek van de afgelopen week. Lees je mee?

Woensdag 27 mei
09.00 – Lekker uitgeslapen voor mijn doen. Ik ontbijt met een bak kwark met 2 el shakepoeder, een klein appeltje en 4 amandelen. 13.00 – Doordat ik zin heb in iets snoep ik tijdens het maken van mijn ei pantosti van plakjes kipfilet en stukjes kaas. Vervolgens eet ik de ei tosti met wat pesto en rucola, lekker! 16.30 – 25 min HITT 17.00 – Ik heb niet zoveel tijd voor het maken van mijn avondeten dus maak snel een maïswrap met 3 plakjes kalkoenfilet, komkommer, sla, mango en een dressing van Griekse yoghurt. Zo simpel maar o zo lekker 19.30 – Ik maak een wandeling van zo’n 40 minuten met vriendlief 20.30 – Toch nog wel trek in iets dus besluit om een bakje kwark te nemen met wat amandelen nemen.

eetdagboek marissa

Donderdag 28 mei
08.00 – Ik ontbijt met een bak kwark met 2 el shakepoeder en een halve meloen 11.00 – Ik ben bezig met het maken van een heerlijke gezonde carrot cake en snoep hier af en toe wat van. 12.30 – YESS de cake is klaar, dus neem er gelijk een plakje van (recept volgt nog) 13.00 – Ik train met vriendlief m’n biceps en triceps mee voor zo’n 40 minuten. 14.30 – Ik neem twee volkoren speltcrackers met 4 plakjes kipfilet en 2 gekookte eitjes. 17.30 – Ik trek de sportschoenen weer aan om vervolgens een HIT te doen van 20 minuten. 18.15 – Vlak daarna eet ik volkoren couscous met kipfilet, courgette, feta en dadels. Wat een heerlijke combi is dit (ook dit recept volgt nog).

Vrijdag 29 mei
08.00 – Ik ontbijt met een shake van 2 el shakepoeder, wat melk en kwark, 1 kleine banaan, een handje mango en een lepel havermout. 11.30 – in mijn pauze eet ik een nectarine en 6 amandelen 13.45 – Als lunch heb ik een bakje kwark met 2 el shakepoeder en een kiwi. 16.00 – In mijn pauze snoep ik wat worteltjes en drink een cappuccino 18.45 – Bij thuiskomst heeft vriendlief het eten al voor me klaar staan. Er staat een tartaartje met gewokte spinazie, zongedroogde tomaatjes, wat pijnboompitjes en geitenkaas op het menu. Weer zo’n heerlijke combi! (en ja.. ook dit recept volgt nog).

site voedingsdagboek wk 3

Zaterdag 30 mei
05.45 – Ik zit vroeg aan m’n ontbijt waarbij ik een bak kwark met 2 el shakepoeder en een handje bevroren bosbessen en frambozen eet (doordat ik deze de avond van te voren al klaar heb gezet in de koelkast, is het diepvriesfruit heerlijk ontdooit) 10.30 – In mijn pauze eet ik een zelfgemaakte fruitsalade van 3 verse schijfjes ananas, een kwart van een galia meloen met 2 kleine el. hüttenkäse. Lekker! 13.00 – Als lunch heb ik twee rijstwafels besmeert met een ½ avocado, 1 gekookt eitje en twee plakjes kalkoenfilet. 15.00 – Ik snoep weer wat worteltjes en drink een cappuccino 16.30 – Bij thuiskomst eet ik snel een kiwi om vervolgens te gaan sporten 17.00 – Ik doe een full body workout van 60 minuten 18.30 – Ik maak een heerlijk voedzaam broodje hamburger van een speltbroodje met een tartaartje, ¼ van een avocado, een gebakken eitje en wat sla. Daarnaast eet ik een kleine salade.

Zondag 31 mei
08.45 – Ik had de wekker vroeg gezet om te gaan sporten maar dit is mislukt. Ik merkte dat m’n lichaam wat rust nodig had dus bleef lekker liggen. Ik maakte als ontbijt van een kleine bevroren banaan wat bananenijs en schepte deze samen met een gesneden nectarine op een bakje kwark met 2 el shakepoeder. 14.00 – Eindelijk tijd om te lunchen. Ik at een salade van sla en rucola met 2 gekookte eitjes, kipfilet, hüttenkäse, wat pompoenpitjes en zonnebloempitjes. 18.30 – JA weer thuis. Vriendlief en ik maken samen een pasta carbonara van speltpasta, magere spekreepjes en een roomsausje van eieren, Parmezaanse kaas en wat Griekse yoghurt. Hierbij eet ik nog een lading rucola en schijfjes komkommer. 22.00 – En daar is m’n sinner Sunday. Onder de film geniet ik heerlijk van een bak Ben & Jerry’s met een toef slagroom en snoep van een Milka Oreo reep. Wat is dat lekker zeg!

site voedingsdagboek wekk 3

Maandag 1 juni
09.00 – Ik lag gister laat op bed dus had wat moeite om op te staan. Ik had als ontbijt een bak kwark met 2 el shakepoeder, een handje bevroren bosbessen en 1 dadel. Dit is echt een van m’n favo combi’s 11.30 – Ik doe een HIT van 25 min. 12.00 – Bijna gelijk daarna drink ik een shake met 2 el shakepoeder, wat kwark en melk, ½ bevroren banaan, een handje mango en wat havermout. 15.00 – In mijn pauze eet ik een kleine appel met wat kaneel en 6 amandelen. 17.45 – Ik heb avonddienst dus eet op mijn werk een groente frittata met feta en rucola die ik in de ochtend al klaar had gemaakt. Daarbij eet ik bijna een hele komkommer aan schijfjes op 21.45 – Ik heb best wel trek dus neem een grote bak kwark met 4 amandelen.

Dinsdag 2 juni
08.15 – Ik weet niet wat het is met die bevroren bananen, maar sinds ik het heb uitgevonden kan ik er elke dag wel mee ontbijten! Zo heerlijk romig en vol van smaak.. Ik ontbijt dan ook met bananenijs van 2 kleine bevroren bananen met een topping van stukjes nectarine en een ½ tl. chiazaad. 10.00 – Ik snoep van het restje aardbeien kwarkmengsel die over is gebleven van de ijsjes die ik gemaakt heb 12.30 – Ik heb niet zoveel tijd om te lunchen dus eet snel een bakje kwark met 2 el shakepoeder, een handje mango en een dadel. 16.00 – Ik ben een super simpele en gezonde appelcake aan het maken en snoep wat van het beslag. 16.15 – 45 min full body workout 17.00 – Ik eet drie plakjes kipfilet en een stukje van de appelcake (die trouwens echt heerlijk is geworden) 19.00 – Eindelijk, de speltlasagne met courgette en mozzarella is klaar! Daarbij eet ik nog een kleine salade.

Zo dit was weer mijn eetdagboek van de afgelopen week! Ben je nou ook enthousiast geworden over de producten die ik gebruik en zou je er ook graag mee willen beginnen? Plaats dan gerust een berichtje hieronder of neem contact op via het kopje ‘contact en dan help ik je graag verder!

Ontvang direct mijn nieuwste blogs in je email

 

 

Deel dit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *