bananen ijs

Ontbijten met bananen ijs en stukjes nectarine

Sinds ik bananen ijs heb uitgevonden, wil ik niets liever meer.. Zo heerlijk romig en vol van smaak! En zo super easy. Je hoeft alleen maar een bevroren banaan met een klein scheutje water in je blender te doen, even mixen en daar is je bananenijs al. It’s just like magic..bananen ijs

En hierbij kun je zelf bepalen hoeveel bananen je gebruikt. Ook de topping is geheel aan jou. Vind je mango lekker? Dan doe je er wat mango doorheen. Wil je wat stukjes chocolade of fijngehakte noten? Gooi het er maar op. Liever wat pindakaas? Meng het er maar door. Alles is namelijk wel lekker met deze goddelijke simpele bananen ijs.

Daarnaast kun je het ook gewoon als ontbijt nemen, zoals ik vandaag deed. Het enige wat je namelijk binnenkrijgt is inderdaad.. BANAAN. En het is echt grote onzin dat je niet meer dan zoveel bananen in de week zou mogen eten. Of dat je er dik wordt. En ja het is wel zo dat er meer suikers zitten in een banaan dan in ander fruit. En het is ook zo dat als je hier héél veel van eet, je inderdaad dik kunt worden. Maar een banaan bevat ook heel veel andere goede voedingsstoffen als vitamines, mineralen en voedingsvezels. En door deze vezels raak je verzadigd waardoor het bijna niet voor komt dat iemand echt dik wordt van het eten van (veel) bananen.

Dus je kunt bananen ijs (die meerdere bananen bevat) prima eten als ontbijt, tussendoortje of zelfs als toetje. Het levert je lichaam namelijk veel meer goede voedingstoffen op dan een ijsje van Toscana bijvoorbeeld. En natuurlijk krijg je er suikers mee binnen, dit is met alle fruit zo, maar dit is niet te vergelijken met de suikers die ongezonde tussendoortjes bevatten. Je moet namelijk zo’n 12 mandarijnen weg peuzelen om dezelfde hoeveelheid aan suikers binnen te krijgen als het eten van een Snickers. Nou dit zie ik niet snel iemand dan. Of jij wel?

Ingrediënten bananen ijs:
(ontbijtje, 1 persoon)
• 2 kleine bevroren bananen
• 1 nectarine
• ½ tl. chiazaad

Wat te doen:
Doe de bananen met een klein scheutje water in de blender. De kans is groot dat de blender er in het begin een beetje moeilijk mee heeft, maar geen nood! Schep gewoon even met een lepel de banaan weer wat naar beneden en mix net zolang door totdat je een romige structuur krijgt.

Snijd de nectarine in stukjes en roer deze samen met de chiazaad door het bananen ijs en klaar is je ontbijtje!

Maar zoals k al zei kun je het natuurlijk ook met één banaan maken, andere toppings toevoegen en er een toetje van maken. Net wat jij lekker vindt! Geniet ervan.

Ontvang direct mijn nieuwste blogs in je email

 

 

Deel dit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *