salade van markeel

Salade met makreel, mango en avocado

Als ik een salade op mijn werk eet krijg ik vaak de vraag of dat wel genoeg vult. Het valt me wel vaker op dat mensen zich afvragen of een salade als lunch of zelf als avondeten wel voldoende verzadigd. Maar dit ligt volkomen aan de manier waarop je een salade bereidt. Als je alleen maar op een paar sla blaadjes, een tomaatje en een komkommertje zit te knabbelen, is het logisch dat je na een mum van tijd de kasten weer opentrekt.

salade van markeel

Maar als je bijvoorbeeld deze salade met makreel maakt, ben je wel voor een paar uur verzadigd. Deze voedzame salade bevat namelijk gezonde vis met twee vruchten die verschillende vitamines en mineralen bevat. Daarbij krijg je ook nog eens je portie gezonde vetten binnen. En de pompoenpitjes dienen niet alleen voor de lekkere bite. Deze groene pitjes bevatten namelijk ook nog eens veel voedingsvezels en eiwitten waardoor je een langer verzadigd gevoel hebt.

Dus als je niet vol raakt van een salade, raad ik je aan om deze voedzame salade met makreel eens uit te proberen. Hij is namelijk heerlijk en zeker een keer de moeite waard.

Ingrediënten:
(1 persoon)
• ½ blikje gerookte makreel
• Veldsla of andere sla naar keuze
• ½ avocado
• Handje (diepvries) mango
• Handje pompoenpitten
• Scheutje basilicum olijfolie

Wat te doen:
Was de sla en leg het op een bord. Trek de makreelfilet met een vork uit elkaar en verdeel deze over de sla.

Snijd de avocado doormidden, draai de twee helften van elkaar en haal het vruchtvlees uit de helft zonder pit en snijd deze in blokjes. Bewaar de helft met pit (met pit blijft ie langer goed)

Zorg dat de mango ontdooit is of snijd een stuk van een verse mango in blokjes. Verdeel deze samen met de avocado en pompoenpitten over de salade.

Besprenkel nog met wat basilicum olijfolie en je salade is ready to eat!

Ontvang direct mijn nieuwste blogs in je email

 

 

Deel dit!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *