smoothiebowl

Smoothiebowl met toppings

Een smoothiebowl als ontbijt is voor mij altijd een feestje. Letterlijk is het een smoothie in een kom. Oftewel, ijs voor ontbijt! Vooral nu met de zomer voor de deur is het ideaal. Het vult, het is lekker fris en ook nog eens gezond! Wat wil je nog meer?

Daarnaast is het super simpel om te maken. Het enige wat je nodig hebt is een blender, (bevroren) fruit en toppings. Een deel van de ingrediënten is dus bevroren. Hierdoor krijg je die lekkere romige ijsachtige structuur.

smoothie

Voor deze smoothiebowl hoef je niet perse een bevroren banaan te gebruiken. Naar mijn idee wordt ie dan wel ietsje romiger maar zonder is ie ook zeker lekker! De kiwi heb ik met schil en al in de blender gegooid. Wist je namelijk dat de schil heel veel vezels bevat? Zonde om dit in de prullenbak te laten verdwijnen!

Wel is het belangrijk dat je een wat rijpe kiwi gebruikt. Dit test je door zachtjes in de kiwi te drukken. Geeft ie een beetje mee? Dan is ie op z’n lekkerst. Anders kan het zijn dat ie een beetje bitter smaakt in smoothiebowl. Als ie nog niet rijp is, leg hem dan bij wat ander fruit in de fruitschaal. Hierdoor bevorder je het rijpings proces. Een fruitschaal is er dus niet voor niks.

Dit betekent niet dat je nu geen smoothiebowl kan maken. Je kunt er namelijk gewoon voor kiezen om de verhoudingen wat te veranderen en meer van het andere fruit toe te voegen. Dit is helemaal up to you!

Ingrediënten smoothie bowl:
(1 persoon)
100 ml plantaardige melk
1 rijpe kiwi
1 (bevroren) banaan
1 handje bevroren bosbessen
1 handje bevroren mango
Toppings naar keuze

Wat te doen:
Spoel de kiwi’s mét schil even af en verwijder de kontjes. Snijd deze samen met de banaan in plakjes en voeg toe aan de blender. Houden de haartjes op de kiwi je tegen om hem met schil te eten? Dan kun je deze even borstelen. Durf je het helemaal niet aan? Verwijder dan gerust de schil.

Voeg de melk, de bosbessen en de mango toe en blend tot een smeuïge massa. Het moet een soort van ijs structuur worden. Is het te dun? Voeg nog wat meer bevroren fruit toe. Is het te dik? Voeg dan wat meer melk toe.

Verdeel de inhoud over twee kommetjes en maak het af met toppings naar keuze. Ik at mijne met granaatappelpitjes, chiazaad en homemade granola! Maar ook alle andere soorten fruit, noten en zaden & pitten zijn lekker hierbij.

Leef je uit en geniet van je kleurrijke smoothiebowl!

Ontvang direct mijn nieuwste blogs in je email

 

 

Deel dit!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *